Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej jako: „RODO”; niniejszym informujemy, że:
Administrator danych osobowych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Akademickie Centrum Badań AKAMED sp. z o.o.
ul. Wileńska 4, 87-100 Toruń
NIP: 9562353961
REGON: 384366462
KRS: 0000803929
Jak się z nami skontaktować?
- Listownie: na adres siedziby (ul. Wileńska 4, 87-100 Toruń)
- E-mail: akamed@serwisiod.pl
Pana lub Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- świadczenia usług medycznych i wykonywania działalności leczniczej, w tym udzielania świadczeń zdrowotnych;
- zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej, w tym utrzymywania kontaktu z pacjentem w celu koordynacji udzielanych świadczeń zdrowotnych, np. przypomnienia o planowanej wizycie, poinformowania o możliwości odbioru wyników badań, poinformowania o sposobie przygotowania się do wizyty – również poprzez nagrywanie rozmów telefonicznych z Panią/Panem;
- realizacji innych obowiązków ustawowych w tym: a) wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych; b) udzielanie odpowiedzi na reklamacje w terminie i formie przewidzianej przepisami prawa.
- realizacji naszych uzasadnionych interesów, czyli:
- marketing własnych usług (jeśli wyraził/a Pan/Pani na to zgodę)
- badania satysfakcji, analiza usług
- ochrona prawna, ustalenie lub dochodzenie roszczeń
- zapewnienie rozliczalności i bezpieczeństwa działania
- celach naukowych, badawczych, edukacyjnych – ale tylko wtedy, gdy wyraził/a Pan/Pani na to zgodę. Dotyczy to zanonimizowanej dokumentacji medycznej, w tym obrazów diagnostycznych, które mogą być użyte np. do:[JR1]
- publikacji naukowych
- projektów badawczo-rozwojowych
- szkoleń dla lekarzy
- w celach zapewnienia rozliczalności oraz bezpieczeństwa, w tym zabezpieczenia informacji na wypadek potrzeby wykazania prawidłowego działania, świadczenia usług medycznych oraz wykonywania działalności leczniczej, w tym ewentualnie ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – również poprzez nagrywanie rozmów telefonicznych z Panią/Panem;
Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą – zgoda może być wycofania w każdej chwili;
- art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO, tj. w celu zawarcia i realizacji umowy oraz w celach wynikających z przepisów prawa;
- art. 9 ust. 2 lit. h) RODO – w odniesieniu do szczególnych kategorii danych osobowych (w tym do danych dotyczących zdrowia) – w związku z postanowieniami poszczególnych ustaw regulujących obszar ochrony zdrowia, a w szczególności:
- ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (w szczególności art. 24),
- ustawy o ustawy o działalności leczniczej (w szczególności art. 3 ust. 1),
- ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty (w szczególności art. 30 i 31),
- ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych
- ustawy z 29 listopada 2000 r. – prawo atomowe (w szczególności art. 33h).
- art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – gdy przetwarzanie jest niezbędne do realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na konieczności zapewnienia rozliczalności i bezpieczeństwa, w tym ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
Komu możemy przekazać Pani/Pana dane?
Dane mogą zostać przekazane wyłącznie w niezbędnym zakresie i tylko tam, gdzie to potrzebne do realizacji naszych usług. Odbiorcami mogą być:
- firmy IT i dostawcy systemów medycznych:
- dostawcy usług
- inne firmy wspierające naszą działalność: np. kurierskie, doradcze, ubezpieczeniowe
Jak długo przechowywane są Pani/Pana dane?
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane:
- w przypadku przetwarzania danych dla potrzeb niezbędnych do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – przez okres wskazany w przepisach prawa – w tym w szczególności art. 29 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- w przypadku przetwarzania danych dla potrzeb niezbędnych do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora – przez okres niezbędny do realizacji tych celów lub do czasu wniesienia uzasadnionego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
- w przypadku nagrywania rozmów telefonicznych, nagrania te przechowywane będą przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące od momentu ich utworzenia. W przypadku, w którym nagranie rozmowy telefonicznej stanowić będzie dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów prawa lub Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin ten może ulec przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Po upływie tych okresów nagrania rozmów telefonicznych, zawierające dane osobowe, podlegają zniszczeniu.
Czy podanie danych jest obowiązkowe?
- Tak, jeśli wynika to z przepisów prawa – bez tego nie możemy świadczyć usług.
Czy podejmujemy decyzje automatycznie?
- Nie. Nie podejmujemy wobec Ciebie żadnych decyzji w sposób zautomatyzowany i nie profilujemy Cię.
[JR1]Tutaj nie jest wymagana zgoda, tym bardziej w przypadku anonimizacji danych.
