Polityka prywatności

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej jako: „RODO”; niniejszym informujemy, że:

Administrator danych osobowych:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Akademickie Centrum Badań AKAMED sp. z o.o.
ul. Wileńska 4, 87-100 Toruń
NIP: 9562353961
REGON: 384366462
KRS: 0000803929

Jak się z nami skontaktować?

  • Listownie: na adres siedziby (ul. Wileńska 4, 87-100 Toruń)
  • E-mail: akamed@serwisiod.pl

Pana lub Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu:

  • świadczenia usług medycznych i wykonywania działalności leczniczej, w tym udzielania świadczeń zdrowotnych;
  • zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej, w tym utrzymywania kontaktu  z pacjentem w celu koordynacji udzielanych świadczeń zdrowotnych, np. przypomnienia o planowanej wizycie, poinformowania o możliwości odbioru wyników badań, poinformowania o sposobie przygotowania się do wizyty – również poprzez nagrywanie rozmów telefonicznych z Panią/Panem;
  • realizacji innych obowiązków ustawowych w tym: a) wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych; b) udzielanie odpowiedzi na reklamacje w terminie i formie przewidzianej przepisami prawa.
  • realizacji naszych uzasadnionych interesów, czyli:
  • marketing własnych usług (jeśli wyraził/a Pan/Pani na to zgodę)
  • badania satysfakcji, analiza usług
  • ochrona prawna, ustalenie lub dochodzenie roszczeń
  • zapewnienie rozliczalności i bezpieczeństwa działania
  • celach naukowych, badawczych, edukacyjnych – ale tylko wtedy, gdy wyraził/a Pan/Pani na to zgodę. Dotyczy to zanonimizowanej dokumentacji medycznej, w tym obrazów diagnostycznych, które mogą być użyte np. do:[JR1]
    • publikacji naukowych
    • projektów badawczo-rozwojowych
    • szkoleń dla lekarzy
  • w celach zapewnienia rozliczalności oraz bezpieczeństwa, w tym zabezpieczenia informacji na wypadek potrzeby wykazania prawidłowego działania, świadczenia usług medycznych oraz wykonywania działalności leczniczej, w tym ewentualnie ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – również poprzez nagrywanie rozmów telefonicznych z Panią/Panem;

Podstawa prawna przetwarzania danych:

  • art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą – zgoda może być wycofania w każdej chwili;
  • art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO, tj. w celu zawarcia i realizacji umowy oraz w celach wynikających z przepisów prawa;
  • art. 9 ust. 2 lit. h) RODO – w odniesieniu do szczególnych kategorii danych osobowych (w tym do danych dotyczących zdrowia) – w związku z postanowieniami poszczególnych ustaw regulujących obszar ochrony zdrowia, a w szczególności:
  1. ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (w szczególności art. 24),
  2. ustawy o ustawy o działalności leczniczej (w szczególności art. 3 ust. 1),
  3. ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty (w szczególności art. 30 i 31),
  4. ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych
  5. ustawy z 29 listopada 2000 r. – prawo atomowe (w szczególności art. 33h).
  • art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – gdy przetwarzanie jest niezbędne do realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na konieczności zapewnienia rozliczalności i bezpieczeństwa, w tym ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

Komu możemy przekazać Pani/Pana dane?

Dane mogą zostać przekazane wyłącznie w niezbędnym zakresie i tylko tam, gdzie to potrzebne do realizacji naszych usług. Odbiorcami mogą być:

  • firmy IT i dostawcy systemów medycznych:
  • dostawcy usług
  • inne firmy wspierające naszą działalność: np. kurierskie, doradcze, ubezpieczeniowe

Jak długo przechowywane są Pani/Pana dane?

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane:

  • w przypadku przetwarzania danych dla potrzeb niezbędnych do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – przez okres wskazany w przepisach prawa – w tym w szczególności art. 29 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
  • w przypadku przetwarzania danych dla potrzeb niezbędnych do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora – przez okres niezbędny do realizacji tych celów lub do czasu wniesienia uzasadnionego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
  • w przypadku nagrywania rozmów telefonicznych, nagrania te przechowywane będą przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące od momentu ich utworzenia. W przypadku, w którym nagranie rozmowy telefonicznej stanowić będzie dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów prawa lub Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin ten może ulec przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Po upływie tych okresów nagrania rozmów telefonicznych, zawierające dane osobowe, podlegają zniszczeniu.

Czy podanie danych jest obowiązkowe?

  • Tak, jeśli wynika to z przepisów prawa – bez tego nie możemy świadczyć usług.

Czy podejmujemy decyzje automatycznie?

  • Nie. Nie podejmujemy wobec Ciebie żadnych decyzji w sposób zautomatyzowany i nie profilujemy Cię.

 [JR1]Tutaj nie jest wymagana zgoda, tym bardziej w przypadku anonimizacji danych.